عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با تاکید بر تداوم حمایت کشورش از ملت فلسطین و عملیات علیه صهیونیست‌ها گفت: ناتوانی انگلیس در جلوگیری از عملیات یمن در دریای سرخ، وزیر دفاع این کشور را به هذیان گویی واداشته است.
کد خبر: ۱۴۴۶۸۵۶

به گزارش جام جم آنلاین، «علی القحوم» روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا تصریح کرد: شکست و ناکامی انگلیس و آمریکا در مقابله با عملیات ارتش یمن در حمایت فلسطین و غزه، «گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس را وادار کرده است که ادعا‌های غیرواقعی و اتهام زنی به یمن مطرح کند.

«گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس به تازگی در راستای سرپوش گذاشتن بر شکست و ناکامی این کشور در مقابله با عملیات ارتش یمن در دریای سرخ و تنگه باب المندب، ادعا‌های بی اساسی را درباره اهداف حمایت یمن از جنبش حماس مطرح کرده بود.

القحوم گفت: سال‌ها آمریکا و انگلیس تلاش می‌کردند که شکست و ناکامی خود در صحنه بین الملل و تضعیف و فروپاشی نظام تک قطبی حاکم بر جهان را پنهان کنند، ولی این اظهارات نشان داد که آن‌ها در ضعیف‌ترین و عاجز‌ترین مرحله تاریخ خود قرار دارند.

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن اضافه کرد: یمن تاریخی طولانی در مبارزه با استعمارگری انگلیس و اخراج آن دارد و این بار نیز به تلاش‌های خود برای بیرون راندن باقیمانده این استعمار از یمن و منطقه ادامه می‌دهد و آن‌ها قطعا مانند گذشته، منطقه را ترک خواهند کرد.

وی اظهار داشت: دولت، ملت و ارتش یمن در کنار جنبش حماس، جهاداسلامی و دیگر گروه‌های مقاومت در فلسطین ایستاده است و تا نابودی رژیم صهیونیستی، با همه امکانات به یاری آن‌ها ادامه می‌دهد.

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن گفت: انگلیسی‌ها از عوامل اصلی رنج‌های ملت فلسطین و ساکنان نوار غزه هستند.

القحوم افزود: عملیات یمن درحمایت و یاری ملت فلسطین ادامه می‌یابد و رژیم صهیونیستی و حامیان آن‌ها تاکنون طعم ضربات یمن را چشیده اند و در آینده با ضربات کوبنده تری روبرو خواهند بود.

«گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس در راستای سرپوش گذاشتن بر شکست و ناکامی این کشور در مقابله با عملیات ارتش یمن در دریای سرخ و تنگه باب المندب، ادعا‌های بی اساسی را درباره اهداف حمایت یمن از جنبش حماس مطرح کرده بود.

آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی‌ماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع ارتش یمن و انصارالله را آغاز کردند. این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا که عازم سرزمین‌های اشغالی بود را در دریای سرخ و تنگه باب‌ المندب هدف قرار داد.

برغم گذشته بیش از یک ماه و نیم از آغاز عملیات آمریکا و انگلیس در دریای سرخ و بمباران مناطقی از یمن، این کشور‌ها نه تنها تاکنون در متوقف کردن عملیات ارتش یمن موفقیتی نداشته اند بلکه شکست‌های سنگینی نیز متحمل شده اند.

نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیرو‌های ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آن‌ها از امنیت کامل برخوردار هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها